مجله فوربس

مجله فوربس در خدمت ایرانیان عزیز

مجله فوربس

مجله فوربس در خدمت ایرانیان عزیز

تشک چیست؟ | مزیت های تشک طبی

تُشَک (که به اشتباه دُشَک می گویند) یک لایهٔ نرم از جنس پشم یا پنبه است که روی زمین یا روی تخت برای راحتی خواب آدمی جای می‌گیرد به گونه‌ای که همگی بدن را دربرمی‌گیرد. داخل تشک ممکن است از موادی مانند: پارچه‌های سنگین، مو، نی، پنبه، فوم، اسفنج و غیره تشکیل شده باشد. تشک‌ها به دو مدل تشک طبی و فنری تقسیم می‌شوند که نمونه فنری آن نیز به دو صورت فنر متصل و فنر منفصل می‌باشد. داخل یک سری از تشک‌ها نیز با هوا یا آب پر می‌شوند. این تشک‌ها بیشتر کاربرد پزشکی دارند و در درمان زخم بستر و مشابه آن استفاده می‌گردد.

آشنایی با تشک خواب

تشک خواب به تشک های زمینی و تشک های تخت در بازار امروز تقسیم می شوند. تشک های زمینی با مواد و الیاف مختلفی ساخته می شود. مرسوم ترین پر کننده های تشک های زمینی مثل:


الیاف پنبه و کتان

الیاف مصنوعی پلی استر

لایه های اسفنج

این نوع تشک ها بروی تخت نیز استفاده می شوند. البته بیشتر برای جاهایی که قیمت مقرون به صرفه یا اقتصادی می خواهند مثل تشک خوابگاهی


تشک خوشخواب چیست؟

در ایران تشک تخت را به نام خوشخواب می شناسند. این نوع تشک ها در حال حاضر به دو مدل تشک طبی و فنری تقسیم میشوند که نمونه فنری آن نیز به دو صورت فنر متصل و فنر منفصل است. در کل تشک ها به 5 دسته زیر تقسیم می شوند


اما به طور کلی 5 نوع تشک در بازار امروز شناخته شده است:


تشک فنری

تشک طبی یا اسفنجی

تشک طبی فنری

تشک آبی

تشک بادی

تشک طبی چیست و چه مزایایی دارد؟

همانگونه که از نام تشک طبی پیداست، اینگونه تشک ها باید به لحاظ پزشکی کاملا مناسب فیزیک بدن انسان باشد. اما آیا واقعا این تشک‌ها طبی هستند؟ آیا هر تشکی را می توان با نام طبی خریداری نمود؟ جهت خرید تشک طبی اینجا کلیک کنید.

تشک طبی، تشکی استاندارد است که از اسفنج‌های فشرده ساخته شده باشد. این تشک‌ها مطابق با ارگونومیک بدن انسان طراحی شده‌اند و به دلیل سفتی و انعطاف پذیری کمی که دارند برای افرادی که دچار مشکلات دیسک کمر، گودی کمر، مشکلات ناحیه گردن، گرفتگی‌های عضلانی و ... هستند بسیار مناسب است. تشک طبی با کاهش فشار در ستون فقرات به آن استراحت داده و باعث کاهش دردهای عضلانی و دردهای وابسته به ستون فقرات می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد